Påsk

Dagen började med att vi gick upp kl.3 inatt för att robban började jobba kl.4 och jag skulle följa.
Så vi satte oss i lastbilen och rullade mot sveg/funäsdalen. Jag sov dock vissa bitar av vägen.
När vi nästan kommit till funäsdalen väcker robban mig, jag tittar upp och vi är omringade av en stor flock av renar(inte varje dag de händer. inte mig iaf) Dom flyttade inte på sig trots att vi kom i lastbil. Filmade men vet dock inte hur jag lägger upp film på bloggen.
Väl framme i Funäs var det lika fint som alltid. Solen sken och det var så varmt så man kunde gå runt i linne:)
Härlig start på dagen.
Lägger nu upp några bilder jag vill dela med mej av för jag älskar funäsdalen:) Tycker att ni som aldrig varit dit borde åka för det är en upplevelse. En av mina framtidsdrömmar är att ha en fin stuga där:)
(Dock väldigt dåliga bilder)

funäs

Precis framme, berget på vänter sida

Berget

Berget

funäs



funäs

På väg hem.

sveg

Åkte genom Sveg och träffade en polare som varit ute på under natten. Dom hade haft roligt med den här Bmw:n som han visade..Haha No mercy in Sveg

funäs

Efter ett tags färd stod det två älgar på vägen. Fick bara en dålig bild på den ena eftersom att den andra sprang av på andra sidan vägen. Men jag tycker ändå att det har varit en händelserik dag:)

När vi kom hem så åt vi raklett och lite påskmat. Det har varigt en helt okey Påsk tycker jag:)


funäs

Hoppas ni haft en glad påsk:)
nu ska jag försöka sova, har varit en lååång dag!

/ Sandra


Kommentarer
Postat av: Madde

Inte dags för en update snart ? ;)

2009-05-14 @ 11:09:48
URL: http://madelenesiitari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0